Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Tudomány - Áltudomány
Tudomány - Áltudomány
A hidrogén, mint a jövő üzemanyaga
Nemrég workshopot rendezett a Magyar Hidrogén- és Tüzelőanyag-cella Egyesület és az evopro csoport. A téma középpontjában a közép-európai tüzelőanyag-cellás autóbuszok fejlesztése és a hidrogén alapú mobilitás állt.


A workshopra az MTA Természettudományi Kutatóközpontban került sor, célja pedig a hidrogén alapú közlekedés területén várható új irányzatok, tendenciák és programok bemutatása volt. A résztvevők hazai és külföldi szakemberek előadásait ismerhették meg.

Az egyedülálló rendezvény a kelet-európai hidrogén-alapú autóbusz fejlesztési lehetőségeit helyezte előtérbe. Az előadások részletesen beszámoltak az eddigi európai fejlesztésekről, valamint a Horizon 2020 program keretén belül várható új projekt-kiírásokról, pályázati és együttműködési lehetőségekről. Az előadások arra is rávilágítottak, hogy a közép-európai régió jelentős elmaradásban van a hidrogén technológiák területén, Nyugat-Európában is még csak kísérleti fejlesztések folynak, viszont a kezdeményezések ígéretesek, az előrelátható eredmények bíztatóak. Az előadók megerősítették, hogy a sikeres felzárkózás a közeljövőben kizárólag a közép-európai országok szoros együttműködésével képzelhető el, amire jó példa lehet egy közös FCH-JU autóbusz-projekt.

Nemcsak Magyarországról, hanem külföldről is érkeztek előadók, így például Belgiumból, Németországból, Romániából, Szlovéniából, illetve Kanadából is.

A workshop résztvevői voltak az államigazgatás képviselői, a közlekedés, az energiagazdálkodás és a környezetvédelem területén tevékenykedő szakértők, az önkormányzatok képviselői, a befektetők, a rokon területeken tevékenykedő kutatók és fejlesztők, valamint a szakmai civil szervezetek.

„A hidrogén alapú közlekedés az egyik kiemelt kutatási terület Európában, a jövő pedig az elektromos meghajtású járműveké" - nyilatkozta Mészáros Csaba, az evopro csoport vezérigazgatója a Gazdasági Rádió Reggeli Monitor című műsorának adott interjúban. Hozzátette: „A téma aktualitása összhangban van az evopro csoport elektromos meghajtású autóbusz koncepciójával. Az evopro csoport mindenképpen élni szeretne a hidrogén alapú megoldással, így az elektromos segédüzem, illetve a trolihajtás után a negyedik prototípusunk mindenképpen egy hidrogén üzemanyag cellás busz lesz."