Az adatbiztonságot a legfontosabb szempontként tartják számon, így az elektronikus megoldás az eddigi beszámolók szerint tökélyre van fejlesztve, vagyis illetéktelen személyek és jogosulatlan hatóságok nem ismerhetik meg az ügyfelek adatait. A KIM továbbá azt is közölte, hogy a bankok és közműszolgáltatók jól bevált gyakorlatához hasonlóan rendszeres tájékoztatást küldenek majd a közigazgatási ügyekről.
További újdonság, hogy ezentúl az elektronikus aláírással rendelkező ügyfelek akár elektronikus levél formájában is átküldhetik beadványaikat, így a minisztérium szerint lényegesen leegyszerűsödik a papír alapú nyomtatványokról történő hiteles átállás. A tárca a jövőben az elektronikus információ áramlástól jelentős költségmegtakarítást remél. Emellett bevezetik a „szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatást", mely a kiválóan használható szolgáltatásokra fekteti a hangsúlyt a számítástechnikai rendszerek esetében.
A rendszer kifejlesztése az EKOP, vagyis az Elektronikus Közigazgatási Operatív Program keretében valósul meg uniós forrásokból. Ezek nem csak a fejlesztésekre, hanem a programot támogató köztisztviselők képzésére és a lakosság tájékoztatására is elegendőek lehetnek. A közigazgatás fejlesztését célzó program keretében pedig a minisztérium munkatársai folyamatosan azt vizsgálják, hogy az elektronikus közszolgáltatások ne csak hatékonyak, hanem a felhasználók számára is könnyedén áttekinthetők és megérthetők legyenek.