Mindezek megvalósítása saját, MÁV forrásból történt, a három pályaudvaron a kivitelezés költsége közel nettó 5 millió forintba került. A kivitelezési munkák 2013 októberében kezdődtek, nemrég a műszaki átadás is megtörtént. A Keleti pályaudvaron a közeljövőben - amikor a Baross teret ismét megnyitják - húsz tároló kialakítására van lehetőség, a Kerepesi út felőli oldalon.
A fővárosban és az agglomerációs térségben 2010-2013 között közel ezer kerékpáros parkolóhely (B+R) létesült a vasútállomásokon és a megállóhelyeken, illetve további mintegy négyezer tároló kialakítása szerepel a tervek között. Egyre több ingázó érkezik ugyanis az elővárosi vasútvonalakról Budapestre, akik bringájukat a vasútállomáson kívánják hagyni és tárolni a munkaidejük alatt.
A biciklis utasok számára a vonatos utazást is megkönnyítette a MÁV-START azzal, hogy kerékpáros kocsik kialakítására több százmillió forintot fordított az utóbbi években. 2010-ben öt nagykapacitású vasúti bringaszállító kocsi készült meglévő, selejtezésre váró járművek felújításával, járművenként mintegy 23 millió forint költséggel. 2013-ban további három nagykapacitású szállítókocsi állt forgalomba, melyek felújítási költsége 35 millió forint volt. Ugyancsak tavaly, nyolc további személykocsiban alakított ki kerékpárszállító szakaszt a vasúttársaság, melyekben az utasok együtt utazhatnak biciklijükkel. Az átalakítás költsége járművenként 7 millió forintba került. A járművek nyáron a Balaton északi partján közlekednek, nyári szezonon kívül a Dunakanyar felé veszik az irányt. A beszerzés alatt álló negyvenkét darab FLIRT villamos motorvonatban is lesz kerékpárszállító szakasz. A meglévő szállítási kapacitás szinten tartására is gondot fordít a vasúttársaság, amelynek értéke tízmilliós költséget jelent. Folyamatosan fejleszti kerékpáros szolgáltatásait a vasútvállalat, azért, hogy valamennyi vonaton megoldott legyen a bringák kényelmes elhelyezése.